Cookies, herunder tredjepartscookies, bruges til at forbedre kvaliteten af dette websteds indhold og til at tilpasse det til brugernes behov. Ved at fortsætte med at bruge dette websted accepterer du brugen af cookies samt mulig kommunikation, hvis du giver dine kontaktoplysninger i en af de formularer, der skal udfyldes på webstedet.
Send indkøbskurv til e‑mail
0

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser gælder for alle kunder af Luxvinduer ApS, som køber produkter i vores online butik. Vilkår opdateres og ændres løbende.

 
1. Bestilling

Vi har udviklet en praktisk og brugervenlig online butik baseret på kundernes præferencer og behov. Du er derfor kun et par "klik" væk fra nye vinduer eller døre. Efter du har valgt produktmodel, type, mængde, størrelse, tilbehør og farve, skal du klikke på knappen "Læg i indkøbskurv". Du kan til enhver tid se indholdet af din indkøbskurv på siden ved at klikke på kurvens symbol øverst til højre, hvor du vil se de produkter, priser og enheder, som du har valgt. Når du har valgt produkterne, skal du klikke på "Se kurven"-knappen for at starte betalingsprocessen.

2. Betalingsprocedure

Betalingsvalutaen er DKK (danske kroner).

Du har mulighed for at vælge to typer af betaling:

1. Faktura- indeholder detaljerede ordreoplysninger og sendes til din angivne emailadresse. Den skal betales inden for 3 hverdage fra det tidspunkt, fakturaen udstedes. Hvis betaling ikke er foretaget inden for den angivne tidsperiode, annulleres din ordre automatisk.

2. Betalingskort - når du indtaster et kredit- eller betalingskort (Dankort, Visa, MasterCard, Maestro), bliver bestillingsbeløbet automatisk reserveret. Betalingen er optimeret til alle platforme (pc'er, mobiltelefoner, tablets). Alle betalinger foretaget på Luxvinduer ApS‘ online butik er sikre, og fuld databeskyttelse af betalinger er garanteret.

3. Klarna Payment Solution - Takket være Klarna Payment Solution kan vi tilbyde muligheden for delbetaling eller efterbetaling. Tjenesten er kun tilgængelig for privatpersoner. Aftalen om betaling hos Klarna bortfalder, når et køb fortrydes.

Klarna gennemgår og vurderer dine oplysninger, og ved berettigede anledninger udveksler Klarna oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Klarna nægte dig at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om Klarna besøg www.klarna.dk. Her kan du også læse mere om Klarnas beskyttelse af personoplysninger.

NB! Hvis du ændrer kort- eller bankkontonummer mellem ordre og levering, skal du straks informere Luxvinduer ApS via e-mail info@luxvinduer.dk. Dette kan påvirke betalingsprocessen!

 

3. Vigtig information før bestilling

For at sikre kvalitet af service og ordrens nøjagtighed, bedes du eftertjekke produkttype, mængde, pris (DKK inklusive moms) og transportomkostninger, inden du begynder at betale for dit køb.

Bestillinger på Luxvinduer ApS online butik kan kun foretages af personer over 18 år. 

Hvis du har spørgsmål vedrørende betalingsprocedurer, bedes du kontakte vores kundeservice via email info@luxvinduer.dk. 

Alle priser er i DKK (danske kroner), inklusive moms.

4. Ordrebekræftelse

Efter at Luxvinduer ApS har modtaget bankbekræftelse på gennemførsel af din betaling, sættes ordren i produktion.

Ordrebekræftelse omfatter:
  • Kundens navn, efternavn/firmanavn;
  • Sælgers kontaktoplysninger;
  • Beskrivelse af varer, billeder, antal enheder og pris (DKK inklusive moms);
  • Ordrebeløb (DKK inklusive moms), inklusive transportomkostninger;
  • Betalingstype;
  • Købsdato;
  • Planlagt leveringsuge;
  • Leveringsadresse;
  • Ordrenummer;
  • Valuta;
  • Oplysninger om, ordren er blevet gennemført.
 
5. Priser

 

Alle priser er i DKK (danske kroner), inklusive moms.

Leveringspris beregnes automatisk, straks, når du angiver fragtadresse og indtaster postnummeret.

Leveringspris afhænger af den samlede ordresum.

Luxvinduer ApS har ret til at ændre priser uden forudgående varsel. Sådanne ændringer gælder ikke for ordrer, der er foretaget før ændringernes gyldighed.

6. Design og materialevalg

Luxvinduer ApS følger markedstendenser og –krav nøje. Produkterne udstyres kun med mekanismer, håndtag, låse og beslag af højeste kvalitet. Gennem årene har vi udviklet godt samarbejde med de største producenter af komponenter inden for trævinduer og -døre i Europa. Luxvinduer ApS er på konstant udkig efter nye materialer og løsninger til forbedring af produktkvalitet. Luxvinduer ApS lægger stor vægt på at give kunderne en bred vifte af valg inden for produktdesign samt valgfrie muligheder af ekstra udstyr. Det giver dig mulighed for at finde den mest egnede løsning til dine personlige krav. 

Produktbillederne, som findes på vores hjemmeside, er kun informative og kan afvige fra virkelige produkter.

7. Levering

Varerne sendes til din adresse. I tilfælde af, at adgang og aflæsning af varerne med lastbil ikke er mulig på den konkrete adresse, skal du sikre nærmeste mulige sted for aflæsning og informere tjenesteudbyderen inden leveringen.

Du får besked på e-mail den dag produktet sendes fra Luxvinduer AS og transportfirmaet kontakter dig inden levering for at bekræfte leveringstid, leveringsdato og sted. 

Du skal være til stede på leveringstidspunktet. Ved modtagelse anbefaler vi, at du kontrollerer varernes overensstemmelse med specifikationerne angivet i bestillingen, antallet af enheder og at de ikke er blevet beskadiget under transport. Hvis der konstateres eventuelle uoverensstemmelser eller mangler, bør du nemlig lave en skriftlig note i leveringsdokumenterne. 

8. Leveringstid

Den planlagte leveringstid for vinduer, terrasse- og indgangsdøre er 3-5 uger, for skydedøre og brandvinduer er det 3-5 uger (fra tidspunktet for godkendelse af bestilling). Leveringstiden kan variere afhængigt af bestillingsspecifikation, særlige kundepræferencer, produktvalg og ordremængde.

Hvis leveringsforsinkelse opstår, underretter vi dig via e-mail eller telefon. Du som kunde har altid ret til at annullere købet i tilfælde af forsinkelser, hvis vi ikke har informeret dig om det, og leveringsforsinkelser er længere end 8 uger. Vi gør altid vores bedste for at gennemføre din ordre.

 

9. Annullering og ændring af ordren

Produkter fra Luxvinduer ApS fremstilles efter kundernes individuelle ordrer. For at give den bedst mulige pris og den korteste leveringstid for kunderne, er bestillings- og produktionssystemet på Luxvinduer ApS fuldt automatiseret. Efter at bankbekræftelsen på gennemførsel af din betaling modtages, sættes ordren i produktion. Da produktion af produkter startes automatisk og umiddelbart efter betaling, er det ikke muligt at annullere købet. 

Fra forbrugeraftaleloven :  § 18. Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen (fortrydelsesret) i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel ved aftaler om fjernsalg og ved aftaler indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for (…)

3) levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

10. Reklamationer

Bestil ikke montage før du har modtaget ordren og kontrolleret at varerne er korrekte og at der ikke er skader! Vi tager ikke ansvar for de bestillinger / reservationer du har lavet hos montører/installationsfirmaer!

Købelovens regler gælder for reklamationer. I tilfælde hvor det opdages, at produkter mangler dele, eller at de ikke opfylder de parametre, der er angivet i ordrespecifikationen, skal en reklamation indsendes, gerne skriftligt til info@luxvinduer.dk. Reklamationen skal helst indeholde billeder og forklaring på de konstaterede mangler. Vi opfordrer til at reklamationer indsendes inden begyndelse af montering og senest 14 dage efter levering. Men reklamationer inden for 2 måneder efter fejlen er. Reklamationskompensation fra Luxvinduer ApS udbetales ikke som kontanter. 

Luxvinduer ApS evaluerer reklamationer indenfor 3-5 hverdage og sender beslutningen til kundens emailadresse.

Vi hjælper gerne med at finde svar på alle spørgsmål vedrørende produktkvalitet og levering.

Hvis det viser sig, at fejlen skyldes forkert håndtering, installation eller vedligeholdelse, opkræver Luxvinduer mindst 2000 DK. For at hjælpe dig med at registrere kan du følge disse trin: Kontroller, at produktet er blevet opbevaret og håndteret inden installation i overensstemmelse med vores installationsinstruktioner. Kontroller, at installationen er udført korrekt, se vores installationsvejledning. Kontroller, at produktet vedligeholdes i overensstemmelse med vores garantibetingelser, kan findes her.

Vi deltager i løsning af en mulig tvist i Generalklagenævnet, hvis en forbruger vælger at opfordre til en sådan tvistbilæggelse. Appelkammeret undersøger tvister mellem forbrugere og virksomheder og beslutter, hvordan tvisten skal løses. Beslutningen er en anbefaling og ikke bindende.

Nettadressen og postadressen er Generelt Klagenævn: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800, Viborg, https://kpo.naevneneshus.dk/External og EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

11. Garanti

Selskabet Luxvinduer ApS er stolt af den høje kvalitet på sine produkter og sørger for den hver dag gennem forskellige produktionsstyringsprocesser. Dette bekræftes af en 20-års garanti mod råd for trækonstruktioner samt en 10-års funktionel garanti. Garanticertifikatet træder i kraft på tidspunktet for underskrivelse af leveringsdokumenterne. Garantien sikrer, at produktdele/beslag udskiftes og repareres for defekter (konstruktiv funktionalitet, beslagfejl, defekter i farve/lak eller deres kvalitet, eller i træbearbejdning). Garantien er gyldig, hvis alle de transport-, opbevarings- og håndteringsbetingelser, der er angivet af fabrikanten, opfyldes. Flere oplysninger om garantibetingelser finder du her.

Hvis man vælger produkter uden overfladebehandling (lak eller maling), er der ingen garanti for trækonstruktioner af disse produkter, inkl. også fejl i glas og/eller beslag. Hvis man vælger produkter uden overfladebehandling, er kunden indforstået med at trævinduer eller døre uden overfladebehandling ikke er beskyttet mod miljøpåvirkninger og forpligter sig samtidigt til ikke at fremsætte garantikrav overfor sælgeren i disse situationer.

Garantiperioden for alle drivhus og udestue er 2 år.

12. Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Luxvinduer ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjeparter, medmindre de betalings- eller kreditkortselskaber, vi arbejder med, kræver det. Vi samarbejder med KLARNA, og på deres anmodning giver vi dit personnummer og dit ordrenummer, når du har bestilt en vare i vores onlinebutik. Vi gemmer ikke dit personnummer i vores database. Vi sælger eller videregiver ikke dine personlige oplysninger til en anden tredjepart. I henhold til persondataloven må personoplysninger ikke behandles til direkte markedsføring, hvis du udtrykkeligt har modsat dig sådan behandling. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke til behandling af personoplysninger tilbage. Yderligere personlige oplysninger behandles muligvis ikke bagefter.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@luxvinduer.dk

13. Cookies

Onlinebutikken for Luxvinduer ApS, nemlig www.luxvinduer.dk, anvender cookies, ligesom de fleste andre onlinebutikker. Vilkårene for deres brug er i overensstemmelse med dansk lovgivning. Cookiefilen gemmes på brugerens computer og gør det nemt at bruge onlinebutikken for Luxvinduer ApS, f. eks. funktionen "indkøbskurv". Cookies giver os mulighed for at følge brugeraktiviteter på hjemmesiden og forbedre kvaliteten af din indkøbsoplevelse. Du kan deaktivere brugen af cookies i webbrowserprogrammet, men det kan påvirke den normale drift af onlinebutikken. Ved at bruge siden www.luxvinduer.dk, accepterer du at bruge cookies. 

14. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@luxvinduer.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg 

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Firmaets navn: Luxvinduer ApS 

Adresse: c/o BDO Fælledvej 1, 5000 Odense C

E-post: info@luxvinduer.dk

CVR nummer: 38944924

EN 40%-LAVERE PRIS VED AT KØBE ONLINE!
Shopping online er praktisk og overkommeligt
Hurtig levering
Nye vinduer og døre på kun 4-6 uger
Spørg os
Har du spørgsmål og ønsker, at vi skal ringe tilbage til dig?
+45